En nu…

En nu…

De derde COVID 19 golf hebben we zo langzamerhand achter de rug. Hiermee komt ook de ruimere openstelling van de horeca in zicht.

Eindelijk….. en nu maar hopen dat de weergoden ons goed gezind zijn.
Weten we nog hoe het moet, hoe willen we het precies gaan doen, wat is onze financiële positie en redden we het straks als de overheidssteun weg valt? Allemaal vragen die iedere ondernemer zich de laatste maanden heeft afgevraagd.

Hebben we de antwoorden of is het gewoon “Alle hens aan dek” en zien wel waar we uit komen.
Voor een deel van de ondernemers zal dit gelden en een deel van de ondernemers hebben hun plan al klaarliggen. Nieuwe uitdagingen worden aangenomen en schaalvergroting gaat men niet uit de weg. Deze ondernemers hebben de corona gebruikt om sterker uit de strijd te komen en hebben een duidelijke toekomstvisie.

Maar dit geldt niet voor iedereen. Om een toekomstvisie te bepalen zullen er eerst een groot aantal vragen moeten worden beantwoord.

  • Duidelijke inzage in de schuldenpositie, hoeveel en wat zijn de betalingsafspraken
  • Moet er nog een deel van de NOW terugbetaald gaan worden en tot hoelang gaat de steun
    nog door
  • Wat wordt de looptijd van de terugbetaling van de uitgestelde belastingen/pensioengelden
  • Vanaf wanneer moet men starten met de terugbetalingen
  • Welke betalingsafspraken met verhuurder of andere schuldeisers moeten worden herzien
  • Met welke maatregelen moet er rekening gehouden worden bij openstelling
  • Hoe gaan we onze gasten benaderen, hebben we e-mailadressen, wat gaan we doen,
    kortom wat wordt de marketingstrategie
  • Moeten we ons concept aanpassen
  • Hebben we ons personeelsbestand op orde

Zo zijn er dus vele vragen. Veel ondernemers zitten in de overlevingsstand en moeten daarom vertrouwen hebben in hun administratiekantoor, adviseurs of hun eigen inlevingsvermogen.
Als de ondernemer weet wat de mogelijkheden zijn dan wordt ondernemen ook weer leuk en kunnen zij doen waar ze goed in zijn en dat is hun gasten verwennen. En een beetje rust erbij is ook fijn.

Belangrijk hierbij is dat men durft te vragen. Zo kent MZA Horeca veel adviseurs die de ondernemers op vele fronten kunnen bijstaan. Vele van hen hebben speciale opstartacties die wellicht op weg kunnen helpen. Dus schroom niet maar vraag om informatie.

De MZA Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van actueel nieuws, aanbiedingen en ontvang nuttige informatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Toestemming*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoog kennisniveau, altijd goed bereikbaar, meedenkend.

Jack Bond

Tenniskantine Dijkzicht Volendam

MZA Horeca was de verbindende factor tussen ons, verhuurder, verzekeraar en gemeente. Door hun hulp werd de volledige schadeafhandeling in één keer goed opgepakt.

Mw. Chen

Restaurant Indrapoera Volendam

Correct, goede kwalitatieve medewerkers. Gaan overal achter aan. Ontzorgen!

Danny van Noorden

Café De Dijk Volendam

Uitstekend!

Jan Zwarthoed

Hotel Old Dutch Volendam

Als onderneming zijn we zeer tevreden met MZA Horeca, er zijn in de afgelopen jaren een aantal voorvallen geweest zoals lekkage en brand. Na telefonisch contact werd er door partner Molenaar en Zwarthoed Adviseurs binnen het uur direct actie ondernomen en alles naar meer dan tevredenheid opgelost.

Johan Bond

St. Jozef verenigingsgebouw Volendam