Inkoop stroomlijnen

Helpt u graag verder!

Vanzelfsprekend, zult u zeggen. Elke dag weer zet u zich voor de volle 100% voor uw gasten en uw personeel gaat voor u door het vuur. U laat geen omzetkans liggen en de zaak draait mooie omzetten. Toch blijkt in de praktijk dat er voor al die toewijding onder aan de streep minder overblijft dan u misschien verwacht.

Hoge kosten voor huur, hoge personeelskosten, hoge inkoopkosten. Allemaal drukken ze op uw resultaat. Aan de ene kant wilt u uw gasten een onvergetelijke ervaring bieden in uw restaurant, aan de andere kant moet er wel geld verdiend worden. Hoe vindt u de juiste balans daarin en verbetert u de winstmarge? Dat is de vraag waar meerdere restaurateurs mee worstelen.


Breng de kosten in kaart

Het klinkt zo simpel, maar breng nu eens de kosten in kaart. Echt alles, wat kost het om een gerecht op tafel te zetten? Wat kost het om als restaurant open te hebben, zelfs als er geen gasten zijn? Heel belangrijk, cijfer uzelf niet weg. Geef uzelf een fictief uurloon voor de uren die u aanwezig bent. Immers als u er niet bent dan moet iemand anders dit werk doen.


Het klinkt misschien vreemd, maar kunt u ergens besparen? Vaak zijn inkoopvoorwaarden verouderd en niet langer representatief. Hetzelfde geldt vaak voor huurafspraken. Natuurlijk niet overal is het mogelijk deze aan te passen, maar in veel gevallen blijkt meer mogelijk dan gedacht. Zet u uw personeel efficiënt genoeg in? Is uw kaart misschien te uitgebreid? Door het op voorraad houden van bepaalde ingrediënten kunnen de kosten behoorlijk oplopen, terwijl sommige gerechten niet vaak genoeg besteld worden om dit te rechtvaardigen.


Best een complex geheel

Dit hele plaatje in kaart brengen is best een complex geheel. En het kost flink wat tijd die u als ondernemer ook elders in wilt en kunt steken. Plus speelt vaak een stuk emotie een rol. Het is best moeilijk om dingen te schrappen die u al jaren doet. Hulp van buitenaf is dan misschien wel de beste stap om uw restaurant meer winstgevend te laten zijn. Onze partner De RestaurantCoach is er speciaal voor dit soort vraagstukken. Met ruime ervaring in de horecabranche brengen zij het totaalplaatje van kosten en baten in kaart en laten u zien waar meer rendement te behalen valt.


Wilt u meer info over het verbeteren van de winstgevendheid van uw restaurant? Vul dan hieronder uw gegevens in en wij vertellen u meer.

De MZA Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van actueel nieuws, aanbiedingen en ontvang nuttige informatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

MZA Horeca was de verbindende factor tussen ons, verhuurder, verzekeraar en gemeente. Door hun hulp werd alles in één keer goed opgepakt.

Mw. Chen

Restaurant Indrapoera Volendam

Uitstekend!

Jan Zwarthoed

Hotel Old Dutch Volendam

Als onderneming zijn we zeer tevreden met MZA Horeca, er zijn in de afgelopen jaren een aantal voorvallen geweest zoals lekkage en brand. Na telefonisch contact werd er door partner Molenaar en Zwarthoed Adviseurs binnen het uur direct actie ondernomen en alles naar meer dan tevredenheid opgelost.

Johan Bond

St. Jozef verenigingsgebouw Volendam

Correct, goede kwalitatieve medewerkers. Gaan overal achter aan. Ontzorgen!

Danny van Noorden

Café De Dijk Volendam